راه اندازی نخستین آزمایشگاه اینترنت اشیا در سلماس

نخستین آزمایشگاه اینترنت اشیای شمال غرب کشور در سلماس راه اندازی شد.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، پژوهش سرای حاج محمد طلایی سلماس به عنوان واحد فناور با فعالیت مستمر طی سه سال گذشته در زمینه آموزش اینترنت اشیا و هوشمند سازی دانش آموزی و برگزاری چندین ویژه برنامه و نمایشگاه در فضای متاورس و همچنین همکاری بامعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانست با اجرای آزمایشگاه اینترنت اشیا و هوشمند سازی دانش آموزی گامی نو و محکم در این زمینه بردارد.

مسئول پژوهش سرای سلماس اظهار کرد: در این آزمایشگاه پژوهشگران و نخبگان سلماسی به کمک مربیان خود توانستند طرح‌هایی از قبیل خانه هوشمند، کفش هوشمند ویژه نابینایان، بازوی هوشمند صنعتی را با موفقیت اجرا کنند.

رضا شاکری ادامه داد: این طرح‌ها در قالب شرکت‌های دانش بنیان می تواند تجاری سازی شده و در صنایع خودرو سازی، پزشکی، ماشین سازی و عمران کاربرد داشته باشد.

به گفته وی: طرح‌های اجرا شده در این پژوهش سرا  برای اولین بار در سطح کشور رتبه‌های برتر را کسب کرده اند و مشابه خارجی ندارند.

مسئول پژوهش سرای سلماس هدف از اجرای این طرح‌ها را بومی سازی فناوری اینترنت اشیا، تولید زیر ساخت‌های صنعتی، افزایش کسب و کار عنوان کرد.

Internet of Things که مخفف آن IoT است، در فارسی با عناوین اینترنت اشیاء، اینترنت چیزها و معادل‌های دیگر شناخته می شود.

آزمایشگاه اینترنت اشیا با نام تجاری SLAB، بستری برای آموزش و یادگیری تازه‌ترین فناوری‌های LOT و هوشمندسازی توسط دانش آموزان و همچنین ایده پردازی، بررسی و آزمایش در این حوزه و نیز گسترش فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با اینترنت اشیا و ارائه پلتفرهم‌ها و قطعات آموزشی جدید در زمینه آموزش LOT می‌باشد. 

 
 
//isti.ir/ZDwy