مواد لازم برای کارآفرینی موفق
کارآفرینی به عنوان یک فرایند خلاقانه و کارآمد برای ایجاد یا شناسایی فرصتهای کسب و کار، طراحی و توسعه محصولات و خدمات جدید و در نهایت رشد و پایداری کسب و کارها شناخته می شود.
به گزارش روابطعمومی ستاد توسعه فناوریهای اتصالپذیری و ارتباطات، کارآفرینی مسیری پر از چالش و فراز و نشیب است. در این فرآیند کسی موفق است که از مهارتهای خود نهایت استفاده را کند. استفاده حداکثری از تواناییهای بالقوه و بالفعل میتواند موجب موفقیت شما در هر فرآیند یا راه اندازی کسب و کاری شود. دهها مهارت در این زمینه کمککننده شما خواهند بود.
* مهارت های کارآفرینی چیست؟
کارآفرینان افرادی هستند که خودشان کسب و کارشان را راه اندازی میکنند. آنها به خاطر پذیرش ریسک، داشتن ایدههای بزرگ و ایجاد نوآوریهای مهم در زمینه کسب و کار شناخته میشوند. در حالی که هرکسی که کسب و کاری را شروع کند، روحیه کارآفرینی دارد، کارآفرینان واقعی در دید افراد متمایز میشوند و کیفیت زندگی جمعی ما را دگرگون میسازند.
* مهارت تمرکز
مسیر یک کارآفرین موفق با فراز و نشیبهای متعددی همراه است. در این مسیربلندیهای رشد و موفقیت و پرتگاههای ناامیدی و شکست وجود دارند .هر کارآفرین موفق باید همیشه تمرکز کافی بر کارش داسته باشد تا در صورت سخت شدن روند کار دلسرد نشود و از ادامه مسیر دست نکشد. یکی از مهمترین ریسکهایی که یک کارآفرین با آن مواجه میشود، خطر بیثباتی عاطفی است. مهم نیست که کارآفرین چه نوع مشکلی را با موفقیت پشت سر میگذارد، کارآفرینی موفق است که تمام حواس و تمرکز خود را بکار بگیرد تا از دستیابی به هدف نهایی غافل نشود و با کنترل کافی بر ذهن و احساسات خود، با انگیزه به سمت جلو حرکت کند.
* مهارت ارتباط موثر
یکی از مهارتهای کارآفرینی این است که که بتواند با کارمندان، سرمایه گذاران، مشتریان، طلبکاران، شریکان و افراد باتجربهتر از خود ارتباط برقرار کند. اگر کارآفرینی نتواند ارزش شرکت خود را بشناسد، بعید به نظر میرسد که شرکتش به موفقیت برسد. آنها همچنین باید بر همه راههای ارتباطی مثل مکالمات فرد به فرد، حضوری، مکالمات گروهی، ارتباطات کتبی، ایمیل یا پیامرسانهای آنلاین تسلط کامل داشته باشند.
* مهارت فروش
مهارت فروش ارتباط بسیار مستقیمی با نتیجه موردنظر شما برای کسب و کارتان دارد و در موفقیت حرفه شما بسیار موثر عمل میکند. یک کارآفرین باید بتواند هر چیزی را بفروشد. یک کارآفرین باید بتواند ایده تجاری خود را به سرمایه گذاران بالقوه و محصولات یا خدمات خود را به مشتریان بفروشد. اگر کارآفرین قادر به برقراری ارتباط موثر باشد، در فروش ایدهها و محصولات و خدمات کسب و کار خود نیز عملکرد بهتری خواهد داشت. در ابتدا طبیعی است که کارآفرینان به عنوان اولین فروشندهها در کسب و کار خودشان حاضر شوند. این مهارتهای فروش برای نشان دادن ارزش به سهامداران داخل و خارج از شرکت، ضروری است.
* مهارت داشتن استراتژی کسب و کار
مهارت استراتژی کسب و کار در واقع یکی از مهارتهای مهمی است که هر کارآفرینی به آن نیاز دارد. غالباً کارآفرینان از طریق قدرت و اراده خود در مشاغل به موفقیت دست می یابند. با بکارگیری مهارتهای ارتباطی مؤثر، مهارتهای فروش، تمرکز عمیق و توانایی یادگیری، یک کارآفرین در واقع می تواند استراتژی کسب و کار را به سرعت بیاموزد. با این وجود هنگام ساخت و رشد دادن کسب و کار، مهم است که ساختار و استراتژی رشد مبتنی بر حس و مهارت لازم مرتبط با آن کسب و کار باشد. یک کارآفرین موفق باید استراتژی کاملی داشته باشد تا حرفه خود را از سطح خوب به عالی برساند.
* مهارت توانایی یادگیری در حوره کارآفرینی
توانایی یادگیری یکی از مهمترین مهارتها در زندگی است، اما در کارآفرینی اهمیت آن دو چندان میشود. اگر کسی در حال راه اندازی کسب و کاری باشد، توانایی یادگیری برای موفقیتش بسیار لازم و ضروری است. فراز و نشیبهایی که هر کارآفرین در مسیرش تجربه میکند، اجتناب ناپذیراست. یک کارآفرین موفق همیشه برای یادگیری انگیزه و تمایل زیادی دارد. اگر فرد در هر شرایطی چه سخت و چه آسان امر یادگیری را جدی بگیرد، یکی از مهارتهای لازم و مهم برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق را بدست آورده است. بعضی مواقع شکست و یک تجربه سخت، میتواند مسیر یادگیری شما را هموارتر کند و شرایطی را فراهم کند تا درسهای باارزش و خوبی را در این حوزه بدست آورید.
* مهارت تفکر خلاقانه در کارآفرینی
کارآفرینان به خاطر تفکر و دید متفاوتشان نسبت به مسائل مختلف شناخته میشوند. هر کسی میتواند یک کسب و کار آنلاین یا یک فروشگاه اینترنتی شروع کند. جف بزوس برای طراحی سایت آمازون و قبول سفارشهای هوایی, و به جریان انداختن کارش از طریق رسانه ای بسار موفق بود، این سایت تقریباً هر نوع محصولی که مصرف کنندگان بتوانند تصور کنند را تامین میکند.
ارسال به دوستان