بازدید دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات از شرکت دانش‌بنیان لکسیت

دکتر سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در بازدید از شرکت دانش‌بنیان لکسیت از نزدیک با توانمندی این شرکت آشنا و بر حمایت از تولیدات دانش بنیان تاکید کرد.

 شرکت دانش بنیان فرتاک رایانش ابری شریف با نام تجاری لکسیت فعالیت خود را از مهره ماه 1399 با هدف تبدیل شدن به کامل‌ترین راهکار هوشمندسازی خانه ایرانی فعالیت خود را آغاز کرد. تیم اصلی این شرکت از جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران تشکیل شده است. این شرکت به طراحی و توسعه پلتفرم بومی اینترنت اشیا (Internet Of Things) در حوزه ساختمان و منازل متمرکز است و اهداف آن شامل هوشمندسازی منازل و ارائه راهکارهای جامع برای خانه هوشمند می‌باشد. با تکیه بر پروتکل بدون سیم Wi-Fi، شرکت لکسیت محصولاتی را توسعه داده است که از آن جمله می‌توان به کلید و پریز هوشمند لمسی ریموت دار اشاره کرد.

سبد محصولات شرکت:
۱- پریز هوشمند
۲- کلید هوشمند (تک پل، دو پل و سه پل)
۳- پنل لمسی (کنترلر مرکزی)
۴- ترموستات هوشمند
۵- کلید کولر آبی هوشمند
۶- کلید پرده هوشمند
۷- کلیدهای لمسی ( غیر هوشمند تمامی موارد بالا) می‌باشد.
علاوه بر این موارد، پلتفرم اپلیکیشن خانه هوشمند برای سیستم عامل‌های اندروید، IOS و همچنین وب-اپلیکیشن نیز جهت کنترل این سیستم‌ها توسعه داده شده است. 

در مجموع، لکسیت به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان پیشرو در حوزه هوشمندسازی منازل در ایران، تلاش می‌کند تا با ارائه محصولات و راه‌حل‌های بومی، هوشمندسازی را برای ایرانیان در دسترس‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر کند.


//isti.ir/Zydx