دیدار دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کره‌جنوبی

سید محمد کرباسی در دیدار با مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تجهیزات رادیویی کره‌جنوبی بر افزایش تعامل و ظرفیت‌های فناورانه بین دو کشور تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، در دیدار دکتر سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کره‌جنوبی در حوزه تجهیزات رادیویی در سفارت ایران در سئول، بر همکاری مناسب دو جانبه در زمینه‌های دانشگاهی، صنعتی و توسعه فناوری‌های نوظهور تأکید ویژه‌ای شد.

دکتر سید محمد کرباسی در این دیدار بر افزایش سطح همکای‌های حوزه‌های الویت‌دار از جمله حوزه تجهیزات رادیویی کشور کره و بهره‌مندی از از این شرکت دانش‌بنیان برای مشارکت دو کشور در بخش‌های فناوری و پروژه‌های اقتصادی دانش‌بنیان و همچنین تعریف برنامه‌های مشترک برنامه‌ریزی شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در ادامه این دیدار ضمن اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زیست‌بوم فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله اتصال‌پذیری، اینترنت‌اشیا، هوشمندسازی، امنیت سایبری، ارتباطات بی‌سیم، تجهیزات رادیویی و مخابرات افزود: این ستاد با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برنامه ویژه‌ای برای حضور این شرکت‌ها در سطح بین‌الملل و شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی در دستور کار خود دارد.

در ادامه این دیدار مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تجهیزات رادیویی کره جنوبی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر روابط دوستانه ایران و کره و همکاری‌های دو جانبه ابراز امیدواری کرد و در استقبال از گسترش همکاری‌های بین دو کشور گفت: این شرکت یکی از معتبرترین شرکت‌ها در حوزه تجهیزات رادیویی شناخته شده است و بر تسریع در گسترش همکاری‌های دو کشور تأکید کرد.

وی افزود: هر دو کشور در این حوزه پیشرفت‌های بین‌المللی چشمگیری داشته‌اند که می‌توانند با تبادل تجربیات، سایر کشورها نیز از این فناوری‌ها بهره‌مند شوند.

در پایان این دیدار دو طرف ابراز امیدواری کردند با توافقات فی‌مابین و همچنین بازدیدهای مرتبط در اکوسیستم تلکام کره‌جنوبی که توسط کشور کره‌ انجام خواهد شد، در گام‌های بعدی همکاری‌های مشترک دوجانبه‌‌ای صورت گیرد.

لازم به ذکر است این دیدار دو طرفه در حاشیه کنفرانس ICASSP در سفر دکتر سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات به کره‌جنوبی برای توسعه روابط دو کشور در حوزه فناوری و تقویت روابط بین‌الملل و همچنین تبادل دانش کسب شده در حوزه تجهیزات رادیویی و فناوری‌های روز صورت پذیرفت.

کنفرانس ICASSP بزرگ‌ترین و جامع‌ترین کنفرانس فنی جهان است که بر پردازش سیگنال و کاربردهای آن متمرکز است. این برنامه یک برنامه فنی جامع ارائه می‌دهد که آخرین پیشرفت‌های تحقیق و فناوری در صنعت را ارائه می‌دهد که سالانه هزاران متخصص را جذب می‌کند.

 

//isti.ir/ZsLx