فعالیت بیش از ده هزار شرکت دانش‌بنیان در سراسر کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در حاشیه بازدید از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ اعلام کرد بیش از هزار شرکت در سراسر کشور فعال هستند که عمده آن در تهران حضور دارند.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، دکتر سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بیان اینکه باید از زیر ساخت توسعه فناوری، به صورت بهینه استفاده کنیم، افزود: یکی از  کارکرد ستادهای توسعه فناوری، شناسایی زیست بوم است.

وی با اشاره به اینکه توسعه اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند از مهارت نخبگان جلوگیری کند، گفت: این کار می‌تواند منجر به رقابت‌پذیری و کاهش قیمت محصولات از جمله محصولات وارداتی شود. وی افزود: بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشورمان مشغول به فعالیت هستند.

سید محمد کرباسی گفت : در حوزه IT و ICT به صورت جامع ۲ هزار شرکت و به صورت تخصصی ۵۰۰ شرکت داریم. وی با بیان اینکه چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بسته به نوع فعالیت، متفاوت است، افزود:ایجاد بازار  و توسعه بازار می‌تواند به رشد دانش‌بنیان‌ها کمک کند.

وی افزود: تمرکز گرایی شرکت‌های دانش‌بنیان در تهران یکی دیگر از چالش‌های این حوزه است که ترقیب شرکت‌ها و افزایش زیرساخت پارک‌های علم و فناوری در استان‌های دیگر، از این  تمرکزگرایی جلوگیری می‌کنند.

//isti.ir/ZNcx