اینفوگراف تاثیر فناوری 5G بر اقتصاد جهان

چندین سال است که ۵G یا نسل پنجم مهم‌ترین موضوع در حوزه فناوری شده و کشور‌های بزرگ دنیا به دنبال توسعه زیرساخت و بهره‌وری هرچه سریع‌تر از مزایای این فناوری هستند.

شکی نیست که فناوری نسل پنجم شبکه تاثیر مهمی بر جهان امروز گذاشته است ولی با پیشرفت سریع و همه‌جانبه دانش و صنعت باید اعلام کنیم که اکنون در آستانه یک انقلاب 5G قرار داریم. در حالیکه 4G سرعت شبکه لازم برای برنامه‌های آنلاین و پخش جریانی تلفن همراه را برای ما به ارمغان آورد، 5G نشان‌دهنده یک جهش عظیم به جلو است. فراتر از پیشرفت‌های اکوسیستم دستگاه‌های فعلی ما که سرعت بیشتر و پایداری بهتر را به همراه خواهد داشت محققان معتقدند که 5G می‌تواند به عنوان زیربنای صنایع و شهرهای کاملاً متصل عمل کند.
 آنها پیش‌بینی می‌کنند که این فناوری اولین کارخانه‌های هوشمند و متصل را در جهان ایجاد می‌کند. چنین کارخانه‌هایی از سرعت و قابلیت اطمینان بیشتر شبکه‌های 5G برای حذف اتصالات کابلی، بهبود فرآیندهای خودکار و از همه مهم‌تر جمع‌آوری داده‌های بیشتر استفاده می‌کنند. در ترکیب با الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، این داده‌ها می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z83x