اتحاد دانشگاه و صنعت، موتور محرک رشد اقتصاد دانشبنیان
ستاد توسعه فناوریهای اتصالپذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان، در کارگاهی ویژه، از راهکارهای نوین برای تقویت کسبوکارهای نوپا و پیوند میان دانشگاه و صنعت رونمایی کرد. این برنامه با تأکید بر بومیسازی فناوری و جذب سرمایهگذاری، فرصتی طلایی برای شکوفایی نوآفرینان ایجاد کرد.
به گزارش روابطعمومی ستاد توسعه فناوریهای اتصالپذیری و ارتباطات، این کارگاه با هدف حمایت از اکوسیستم نوآوری و کسب و کارهای نوپا برگزار شد. سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوریهای اتصالپذیری و ارتباطات، در این کارگاه به فراخوان نوآفرین اشاره و بر حمایت از کسبوکارهای نوپا، شرکتهای دانشبنیان و گروههای فناور دانشجویی تأکید کرد.
وی افزود: «این حمایتها در جهت تقویت پیوند بین دانشگاه و صنعت صورت گرفته و به رشد و شکوفایی پژوهشگران، دانشجویان و اساتید منجر میشود.»
اهمیت فراخوانهای تخصصی برای توانمندسازی نوآفرینان
کرباسی با اشاره به اهمیت فراخوانهای تخصصی گفت: «این اقدامات برای حمایت از ایدههای نوآورانه و تقویت کسبوکارهای نوپا در حوزه فناوریهای ارتباطی انجام شده است. این حمایتها نهتنها به توسعه بیشتر شرکتها کمک میکند، بلکه به تقویت اقتصاد دانشبنیان و بومیسازی محصولات نیز میانجامد.»
گامهای عملی برای تجاریسازی ایدهها
مصطفی ابراهیمزاده، مدرس کارگاه توانمندسازی، در این برنامه به موضوعاتی مانند تجاریسازی و ارزشگذاری طرحهای کسبوکار، زنجیره تأمین و فناوری محصول پرداخت. او همچنین مدلهای نوینی برای کسبوکار ارائه کرد که به شرکتکنندگان در تجاریسازی ایدهها کمک کرد.
وی بر اهمیت جذب سرمایهگذار برای توسعه کسبوکارها تأکید و نکات کلیدی برای ارائه طرحهای تجاری جذاب و متقاعد کردن سرمایهگذاران را با شرکتکنندگان به اشتراک گذاشت.
در بخش پرسش و پاسخ، به چالشهای تجاریسازی، ارزشگذاری ایدهها و راهکارهای مؤثر جذب سرمایهگذار پرداخته شد. این تعامل فرصتی برای دریافت راهنماییهای تخصصی و عملی بود.
ارائه دستاوردها و توانمندیها
در این کارگاه، مدیران عامل شرکتهای دانشبنیان و گروههای فناور دانشجویی به معرفی محصولات و توانمندیهای خود در حوزه فناوریهای ارتباطی پرداختند و چالشهای پیشروی شرکتهای دانشبنیان را بیان کردند.
فراخوان نوآفرین که در دیماه ۱۴۰۲ در حاشیه نمایشگاه تلکام منتشر شده بود، پس از داوریهای اولیه و نهایی، نتایج خود را در اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام کرد.
این رویداد با حضور گسترده نمایندگان شرکتها، محققان و دانشجویان برگزار شد و فضایی برای تبادل ایدهها و شبکهسازی میان فعالان حوزه فناوری فراهم کرد. لازم به ذکر است که این کارگاه به همت ستاد توسعه فناوریهای اتصالپذیری و ارتباطات و با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاستجمهوری و مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد.
ارسال به دوستان