اقتدار تولید؛ گزارش کامل بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی

رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره تأمین تولید که در حسینیه امام خمینی (ره) برپا شده بود، بازدید کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه نهم بهمن‌ماه از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره تأمین تولید که در محل حسینیه امام خمینی (ره) برپا شده بود، بازدید کردند. مهم‌ترین ویژگی نمایشگاه امسال، تولید داخل با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره تأمین تولید بود.

در این نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های «انرژی»، «صنعت نفت و پتروشیمی»، «صنایع خودروسازی»، «معدن، صنایع معدنی و فلزی»، «ارتباطات، فناوری اطلاعات و ساخت ماهواره»، «صنایع غذایی و کشاورزی»، «تجهیزات پزشکی»، «صنایع دستی»، «حمل‌ و نقل هوایی»، «دریایی»، «ریلی و زمینی»، «صنایع نساجی»، «مسکن» و «لوازم خانگی» آخرین دستاوردها و تولیدات خود را به نمایش گذاشته بودند.

درخشش شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه «ارتباطات و فناوری اطلاعات» از جمله شرکت «صنایع ارتباطی پایا»، شرکت «پرتو تماس نوین (پرمان)» و شرکت دانش‌بنیان «سامانه‌های نوآوری ارتباطات سینا» بخش دیگری از این نمایشگاه بودند. شرکت «صنایع ارتباطی پایا» که بخش عمده ای از نیازهای مخابراتی کشور را برطرف و به عنوان بزرگترین واحد تولید تجهیزات مخابراتی در بخش خصوصی فعالیت می نماید. شرکت «پرتو تماس نوین (پرمان) » یکی از برترین شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زمینه طراحی و تولید سیستم‌های پیشرفته مخابرات نوری و انواع سوئیچ‌های شبکه است؛ که با هدف بومی‌سازی دانش روز جهان و دستیابی به فناوری ملی در زمینه تجهیزات مخابرات نوری فعالیت می‌کند.
شرکت دانش‌بنیان «سامانه‌­های نوآوری ارتباطات سینا» که با بهره‌­مندی از دانش و تجربه­‌ داخلی بستری مناسب، جهت ثمر بخشیدن دانش محققین، مخترعین و نخبگان فراهم کرده است.

توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی و ساخت تجهیزات صنایع حفاری چاه‌های نفت و صنعت پتروشیمی و کاتالیست‌ها یکی از بخش‌های این نمایشگاه بود. شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه برق و نیروگاه نیز دستاوردها و توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه عرضه کرده بودند. در این نمایشگاه همچنین خودروها و موتورسیکلت‌های برقی و شارژرهای آنها و موتورهای بهینه‌سازی‌شده خودرو با مصرف پایین ارائه شده بود.

برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای دانش‌بنیان شدن شرکت‌های بزرگ صنعتی، همچنین فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در بخش‌های مختلف در این نمایشگاه توضیح داده شد. صنعت فولاد و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این بخش، همچنین در بخش صنایع معدنی همچون مس بخش دیگری از این نمایشگاه بود.

//isti.ir/ZwQx