انتظارات از خودروهای خودران و متصل در نمایشگاه CES 2024

نمایشگاه حضوری CES 2024 که هفته‌ آینده در لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود، شماری از بزرگ‌ترین شرکت‌ها را گردهم می‌آورد تا جدیدترین دستاوردهایشان را به‌نمایش بگذارند.

رویداد فناوری CES 2024 این هفته افتتاح می‌شود و فناوری خودروهای خودران و متصل شرکت‌های مختلف از فولکس واگن گرفته تا هوندا و هیوندای و کودیاک رباتیک و دیگران سطح توقعات را به شدت بالا برده است. اما با توجه به اینکه برخی از غول‌های خودروسازی در CES 2024 حضور ندارند واقعا باید چه انتظاراتی از نمایشگاه امسال در این حوزه داشت.
 هوندای ژاپنی احتمالاً با معرفی یک "سری جهانی خودروهای برقی" جدید اخبار مهم را به خود اختصاص خواهد داد، اگرچه هنوز مشخص نیست که تا چه حد از رانندگی خودکار استفاده می‌کند. کیای کره‌ای که طی چند سال اخیر با "خودروهای هدفمند" یا همان PBV سروصدای زیادی ایجاد کرده است امسال نیز حضور دارد. خودروهای هدفمند به عنوان یک پلتفرم فراتر از یک خودرو صرف شناخته می‌شوند و آن را تعریفی مجدد از خودرو می‌دانند. در حقیقت آنها را خودروهای الکتریکی هدفمند با راه‌حل‌های نرم‌افزاری پیشرفته می‌دانند که گفته می‌شود تا سال 2025 میلادی به تولید انبوه می‌رسند.
 چشم‌های زیادی نیز متوجه مرسدس خواهد شد زیرا دستیار مجازی MBUX.CES مجهز به هوش مصنوعی جدید خود را به نمایش می‌گذارد که به عنوان گام بزرگ بعدی به سوی چشم‌انداز یک تجربه رانندگی شخصی‌شده و متصل مورد ستایش است. در حقیقت هوش مصنوعی کانون توجهات CES 2024 است و فعالیت فولکس واگن و کودیاک رباتیک نیز در این حوزه پررنگ خواهد بود. نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، حسگرها، سیستم‌های حرکتی مانند e-Corner هیوندای و تحرک خرچنگی، رادارهای پارک کردن، هوش مصنوعی مولد، کابین‌های کنترل عملکرد بالا و رونمایی اولین تریلر مسافرتی خودکششی جهان با قابلیت اتصال خودکار و مانور از راه دور استارت‌آپ Pebble از دیگر موارد نمایشگاه امسال است.

منبع خبر

//isti.ir/Zwzx