فراخوان شناسایی شرکت‌های دانش‎‌بنیان، فناور و استارت آپ

سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان (ستفا) جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با انتشار فراخوان تا 31 فروردین ماه 1403 اقدام به جذب شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپ‌ نموده است.

شرکت‌های دانش‌بنیان، نوپا یا استارتاپ، کسب‌ و کارهایی هستند که بر پایه دانش و فناوری و در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده‌اند، رشد سریعی داشته و در جهت تولید راه‌حلی نوآورانه و دوام‌پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته‌اند.

این شرکت‌ها معمولاً مبتنی بر ایده‌هایی ریسک‌پذیر هستند و ممکن است مدل کسب‌ و کارشان به طور دقیق مشخص نباشد و بازار هدفشان نیز در حد فرض باشد. شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر حوزه‌ای ایجاد شوند. شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپی برای حفظ پویایی سالم در اقتصاد ملی ضروری هستند؛ چرا که کارآفرینان نه‌تنها مشاغل ایجاد می‌کنند بلکه با افزایش رقابت و پر کردن خلأها سبب افزایش بهره‌وری صنایع می‌شوند. با در نظر گرفتن اینکه نوآوری‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپی می‌توانند سهم قابل‌توجهی در فناوری‌های نوآورانه یک کشور داشته باشند، تأمین مالی این شرکت‌ها در مراحل طول عمر شرکت از تولید ایده، راه‌اندازی و توسعه و درنهایت تجاری‌سازی و تبدیل‌شدن به یک شرکت معتبر از اهمیت به سزایی برخوردار است. یکی از راه های تامین مالی دانش بنیان ها و استارت آپ ها استفاده از پتانسیل های بازار سرمایه است.

در راستای سیاست‌گذاری مناسب و نیز شناساندن فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی فناورانه به فعالان زیست‌بوم نوآوری، دفتر ستفا جهاد دانشگاهی واحد اصفهان درصدد برآمده شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپ‌ها را شناسایی و نسبت به مستندسازی، تدوین اطلاعات مرتبط جهت ارائه خدمات اقدام نماید.

شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌های «سلامت»، «گردشگری»، «هوش مصنوعی»، «تجهیزات پزشکی»، «کشاورزی و صنایع غذایی»، «ابزارهای هوشمند و اینترنت اشیا»، «ارتباط از راه دور و انتقال داده‌ها»، «تناسب اندام، تغذیه و سبک زندگی» و «اپلیکیشن موبایل و پلتفرم‌های نرم‌افزاری» می‌توانند برای تکمیل فرم به لینک‌های زیر مراجعه کنند.

* فرم تدوین توانمندی شرکت‌های فناور و استارت‌آپ

 * فرم تدوین توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 31-66971825 (021) تماس حاصل نمایید.


 

 

مهلت ثبت‌نام تا 31 فروردین ماه 1403 می‌باشد.

//isti.ir/ZpKx