تحول در آبزی‌ پروری با هوش مصنوعی و دسترسی بی سیم ثابت

امروزه فناوری های هوشمند در شاخه های مختلف علمی از جمله آبزی پروری به سرعت در حال توسعه می باشند. این فناوری ها، فرصت ها و چالش های جدیدی را برای تولید محصولات شیلاتی هوشمند ایجاد می کنند.

در حال حاضر، فناوری های مبتنی بر پردازش ابری، اینترنت اشیاء (IoT) و هوش مصنوعی (AI) در آبزی پروری گسترش بیشتری یافته اند و به ویژه فناوری هوش مصنوعی در بسیاری از جنبه های آبزی پروری به کار گرفته شده است. در قلب صنعت آبزی‌پروری نروژ گام‌های نوآورانه در حال شکل دادن به آینده پرورش ماهی این کشور هستند. ادغام هوش مصنوعی با ماشین آلات پیشرفته و بهره‌گیری از ربات‌های زیر آب و فناوری دسترسی بیسیم ثابت (FWA) به نبرد با چالش‌ها رفته‌اند. رویکردهای نوآورانه برای افزایش کارایی و پایداری تمیز کردن پن در پرورش ماهی نروژ، تمیز کردن فیزیکی را با قابلیت‌های هوش مصنوعی ادغام می‌کند. هدف آنها بهبود سلامت ماهی و به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی و افزایش سود است.
 بهره‌گیری از ربات‌های زیر آب با قابلیت‌های هوش مصنوعی، مشابه جاروبرقی‌های زیر آب است. این ربات‌ها از طریق کابل‌هایی که به حصاری در بالای آب متصل شده‌اند به یک هاب ارتباطی متصل می‌شوند. علاوه بر این ربات‌ها با حرکت در محیط زیر آب با حسگرها و الگوریتم‌های پیشرفته، نت‌ها را بدون آسیب رساندن به ماهی‌ها تمیز می‌کنند. فناوری دسترسی بیسیم ثابت برای این عملیات ضروری است و اتصال پهن باند قابل اعتماد و سرعت بالا را ارائه می‌دهد. دسترسی بی سیم ثابت ارتباط بلادرنگ بین ربات‌ها و مرکز عملیات را تسهیل می‌کند. این راه‌حل می‌تواند شیوه‌های پرورش ماهی در سراسر جهان را متحول کند و از تامین غذای سالم‌تر و پایدارتر برای آینده اطمینان حاصل نماید.

//isti.ir/ZQyx