دستگاه مجهز به اینترنت اشیا با توانایی تولید آب از هوا

تولید آب از هوا یکی از روش های بسیار کاربردی در تولید آب برای مکان های مرطوب می باشد. به عبارت دیگر، با این روش ها در واقع تلاش می شود تا رطوبت موجود در هوای شرجی به آب تبدیل شده و در مصارف مختلف استفاده شود.

فناوری اینترنت اشیا (IoT) در توسعه راه حل هایی که دارای ویژگی های نظارت، تحلیل و اتوماسیون غنی هستند، پیشگام بوده است. این ویژگی‌های نوآورانه به صنعت اجازه می‌دهد تا روش‌های عملیاتی را بهینه کند، اثربخشی کلی تجهیزات را افزایش دهد و فرآیندهایی را که عموماً به صورت دستی انجام می‌شوند، خودکار کند. در حالی که این فناوری پیشرفته قبلاً پتانسیل خود را در بخش تولید و سایر صنایع تولید محور پیش بینی کرده است، مزایای آن اکنون در آب و هوا درک شده است. اینترنت اشیا در حال حاضر پیشرفت های خیره کننده ای در این بخش داشته است.
   شرکت جنسیس سیستم که در حوزه یافتن راهکارها برای معضل کمبود آب فعالیت دارد. در نمایشگاه CES 2024 از جدیدترین محصول خود که یک دستگاه اینترنت اشیا تولید آب از هوا است، رونمایی می‌کند.
    این طرح از فناوری آب تجدیدپذیر از هوا برای تولید بیش از 100 گالن آب شیرین در روز (به اندازه نیاز یک خانواده چهار نفره) از هوا استفاده می‌کند. این شرکت قبلاً مدل واتر‌کیوب 1000 را معرفی کرده بود که روزانه 1000 گالن آب تولید می‌کند و برای استقرار در روستاها و شهرها طراحی شده است. مدل جدید که مقیاس کوچک‌تر آن است، نشان دهنده حرکت این شرکت برای حضور جدی در کف بازار مصرف است که برای استقرار در خانه یا دفتر در نظر گرفته شده است. این دستگاه را یک اپلیکیشن متصل پشتیبانی می‌کند و به کاربر این امکان را می‌دهد حتی کیفیت آب دستگاه را شخصاً کنترل نمایند.

منبع خبر

//isti.ir/Zazx