کاربردهای اینترنت اشیا خانه هوشمند

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، خانه‌ هوشمندتر می‌شوند. اینترنت اشیا، در خانه‌ها ایجاد و امکان کنترل و مدیریت خانه از راه دور را فراهم می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، به طور کلی اینترنت اشیا خانه هوشمند (Internet of Things) به میلیاردها دستگاه فیزیکی در سراسر جهان اشاره دارد که به اینترنت متصل شده و داده‌ها را جمع آوری و برای هدفی مشخص به اشتراک می‌گذارند. اینترنت اشیا خانه هوشمند سطح بالایی از هوشمند سازی دیجیتال را برای دستگاه‌های پیرامون ما فراهم می‌سازد. همچنین آن ها را قادر می سازد تا بدون دخالت انسان با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به این ترتیب دنیای دیجیتال و دنیای فیزیکی ادغام می‌شوند.

می‌توان گفت که اینترنت اشیا امکان ارتباط سنسورها و دستگاه‌ها را فراهم می‌آورد و قابلیت تعامل آنها با کاربران را نیز مهیا می‌سازد. این مفهوم می‌تواند به سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون در یک خانه هوشمند باشد.

* کاربردهای اینترنت اشیا خانه هوشمند
1- دوربین مدار بسته 
2- نظارت بر محیط زیست 
3- مدیریت هوشمند انرژی
4- مدیریت زیر ساخت های شهری و حمل و نقل 
5- خانه های هوشمند
6- پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی
7- شبکه هوشمند توزیع برق روشن و خاموش کردن روشنایی‌ها

* روش پیاده سازی
1- ایجاد ارتباط و اتصالات: دستگاه‌های IoT نیاز به یک وسیله انتقال اطلاعات دارند که امکان اتصال دستگاه به یک سرویس مبتنی بر Cloud را برای پردازش های بعدی فراهم کنند اتصال در شبکه IoT اغلب به صورت بی سیم است.

2- پیاده سازی نرم افزار برای پردازش اطلاعات و برقراری ارتباط با کاربر: آخرین مرحله انتقال اطلاعات مفید به کاربر نهایی و اجرای دستورات خودکار یا دستورات کاربر است. کاربر نهایی ممکن است.
 
//isti.ir/Znjy