بازدید دکتر سید محمد کرباسی از غرفه شرکت دانش‌بنیان دیتا سنتر چکاوک

دکتر سید محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در جریان بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ از غرفه شرکت دانش‌بنیان دیتا سنتر چکاوک بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات شبکه چکاوک یک بستر امن و اختصاصی است که سرویس های موجود در مرکز داده چکاوک را به شکل ویژه و رایگان در اختیار مشتریان خود قرار می دهد . این شبکه بدون اتصال به اینترنت این امکان را فراهم می آورد که سرور ها یا خدمات ابری چکاوک را بدون نیاز به اینترنت دریافت نمایید. اتصال به شبکه چکاوک از طریق رادیو های نقطه به نقطه یا چتر وایرلس چکاوک و یا سیم کارت های اختصاصی چکاوک در دسترس می باشد و کسانی که به هر شکل به این شبکه متصل شوند می توانند سرویس های موجود در شبکه چکاوک را در هر شرایطی و بدون هزینه استفاده نمایند در این سیستم هزینه رادیو در سمت مشتری به عهده مشتری می باشد اما هیچ هزینه ماهیانه یا سالیانه ای از مشترکین برای پهنای باند دریافت نمی شود.

 
این شرکت با ارائه خدمات و سرویس‌های امنیت سایبری و همچنین تربیت متخصصان این حوزه گامی مهم در زمینه مقابله با تهدیدات سایبری در کشور برداشته است و با برگزاری دوره‌های بلندمدت هشت ماهه آموزش کارشناسان امنیت سایبری اقدام به جذب این نفرات می‌نماید. لازم به ذکر است که آموزش نیروی انسانی در حوزه امنیت سایبری طی سال 2024 میلادی یکی از ترندهای اصلی در دنیا اعلام شده است که با توجه به گسترش هوشمند‌سازی و فناوری‌های اینترنت اشیا به شدت کمبود افراد ماهر در این حوزه در دنیا حس می‌شود.
 
 
 
//isti.ir/Z8sy