تأکید بر افزایش تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان برای همکاری و شبکه‌سازی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات: «بازدیدهای منظم از شرکت‌های دانش‌بنیان به محلی برای تعامل، همفکری برای حل مسائل تبدیل شده است و این تعامل می‌تواند به بهبود محصولات و خدمات شرکت‌ها کمک کند.»

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، در ادامه سلسله بازدیدهای میدانی و رصد اقدامات و فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان دکتر سید محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات از شرکت دانش‌بنیان «پرتو نگار پرشیا» برنده رتبه اول نخستین جایزه ملی فناوری نکست، بازدید کرد.

در این بازدید که نمایندگانی از سایر شرکت‌های برگزیده در رویداد ملی نکست نیز حضور داشتند، نظرات خود را در خصوص بررسی موانع و اقدامات لازم برای توسعه همه جانبه شرکت‌های دانش‌بنیان و جایگاه این شرکت‌ها در توسعه فناوری ارائه کردند.

سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در این بازدید با توجه به اهمیت رویداد ملی نکست گفت: هدف اصلی رویداد ملی نکست (نوآوری، کارآفرینان، سرآمد، توسعه)، توسعه محصولات با فناوری‌های نوین شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های این شرکت‌ها است.

وی ادامه داد: بازدیدهای منظم و هدفمند از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به پیشرفت و موفقیت این شرکت‌ها در ارائه محصولات و خدمات نوآورانه کمک شایانی کند و هر بازدید باید در محل یکی از شرکت‌های برگزیده جایزه ملی فناوری نکست انجام شود که این اقدام می‌تواند مزایای زیادی از جمله شناسایی نقاط قوت و ضعف، افزایش همکاری، مقایسه و بهبود محصولات و... را به همراه داشته باشد.

سید محمد کرباسی در پایان این بازدید گفت: در مجموع، رفع موانع حمایتی و افزایش تعامل میان شرکت‌های دانش‌بنیان، به پیشرفت و توسعه این شرکت‌ها در ارائه محصولات و خدمات نوآورانه می‌تواند کمک کننده باشد و خوشبختانه برخی موانع در مسیر حمایت و اعطای جوایز به شرکت‌های دانش‌بنیان رفع شده است.

گفتنی است شرکت دانش بنیان «پرتو نگار پرشیا» موفق به کسب عنوان برگزیده اول «جایزه ملی فناوری نکست» در حوزه «اتصال پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک» در 2 اسفند ماه 1402 شد.

//isti.ir/Zouy