لزوم آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان با اعتبار مالیاتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات: «شرکت‌های دانش‌بنیان باید با اعتبار مالیاتی آشنا باشند، زیرا این اعتبار یکی از مهم‌ترین ابزارهای حمایت از این شرکت‌ها است»

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، دکتر سید محمد کرباسی در سلسله بازدیدهای خود در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پیگیری چالش‌های این شرکت‌ها، از شرکت اندیشه آتروان در حوزه اینترنت اشیا و هوشمندسازی بازدید کرد.

مهندس جعفر رسولی ضمن معرفی شرکت خود گفت: «شرکت اندیشه فرتاک امیرکبیر» تحت نام تجاری «آتروان» از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در زمینه اینترنت اشیا و هوشمندسازی با تکیه بر فناوری‌های نوین آغاز نموده است و در چهار حوزه «شهر هوشمند»، «حمل و نقل هوشمند»، «صنعت هوشمند» و «ساختمان هوشمند» فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: به منظور پیشبرد فناوری‌های نوین اینترنت اشیاء، نیروهای متخصص و مجرب در رشته‫‌های شبکه، سرور ابری، سخت‫‌افزار، نرم‫‌افزار و پلتفرم اینترنت اشیا و اپلیکیشن تلفن همراه در این شرکت فعالیت دارند که در راستای اهداف خود، پروژه‫‌هایی مانند مدیریت و هوشمندسازی ساختمان‫‌ها، مانیتورینگ و کنترل گلخانه‫‌ها، مانیتورینگ دیتاسنترها، مدیریت ناوگان حمل و نقل و ردیابی خودرو، قرائت هوشمند کنتورهای آب و برق، پایش شبکه‫‌‌‌‌‌‌‌های مخابراتی و مانیتورینگ هوشمند صنعتی در حوزه پتروشیمی و پلیمر انجام شده است.

رسولی در ادامه ضمن معرفی محصولات خود گفت: متخصصین شرکت موفق به طراحی و ساخت سخت‌‫افزار‌های کاربردی، طراحی و پیاده‌سازی الگوریتم‌های نرم‌‫افزاری و طراحی رابط کاربری بهینه با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا شده‌‫اند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در پایان صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه یکی از چالش‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان، تأمین منابع مالی و سرمایه برای توسعه فعالیت‌ها است گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل نوآوری و خلاقیت در محصولات و خدماتشان، نیاز به منابع مالی و سرمایه برای توسعه فعالیت‌ها دارند.

دکتر سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات ضمن بازدید از محصولات این شرکت گفت: پیگیر رفع مشکلات و مسائل مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم و برای تقویت مالی شرکت‌ها در تعامل با «معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری»، «صندوق نوآوری و شکوفایی» و سازمان‌های مرتبط برای اعطای تسهیلات به شرکت‌ها هستیم و تعداد زیادی شرکت‌های دانش‌بنیان از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از اعتبار مالیاتی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است، ادامه داد: باید از ظرفیت‌های اعتبار مالیاتی، تبصره 18، ارائه تسهیلات و سایر موارد برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان بهره برد.

امیدواریم با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانیم ایده‌ها را تبدیل به محصولات فناورانه کنیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در پایان با تأکید بر استمرار در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آنها گفت: اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه یکی از مهم‌ترین ابزارهای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه فناوری در صنعت است که این اعتبار می‌تواند به چند طریق به توسعه فناوری در صنعت کمک کند. از جمله نیروی انسانی در شرکت‌های دانش بنیان یک عنصر کلیدی برای موفقیت این شرکت‌ها است. شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با تبدیل ایده‌ها به تجاری سازی کمک می‌کند.
//isti.ir/ZUZy