چالش تکامل خودروهای متصل مستقل

فناوری به طور قابل توجهی صنعت خودروسازی را تحت تأثیر قرار داده است و منجر به توسعه محصولات و خدمات جدیدی شده است که ایمنی، کارایی و راحتی را برای رانندگان و مسافران بهبود می بخشد

چالش تکامل این خودروها فقط مربوط به ایمنی نیست. باید به مقرون به صرفه بودن خودروهای متصل و رقابت‌پذیری هزینه نیز توجه نمود. مجموعه حسگرها نه تنها وظیفه تشخیص محیط اطراف خودرو را بر عهده دارند بلکه راننده را نیز تحت نظر دارند اما با افزایش تعداد و انواع حسگرها، پیچیدگی سیستم از جمله همگام‌سازی داده‌ها برای پردازش تصویر و تصمیم‌گیری، نیاز به رابط‌های پهنای باند بالاتر، معماری شبکه با تأخیر کم و قابلیت‌های پردازش بالاتر افزایش می‌یابد. این صنعت همچنین باید بر حل اجرای ایمنی عملکردی برای رسیدگی به بسیاری از حالت‌های خرابی برای اطمینان از عملکرد ایمن خودرو غلبه کند.
از سوی دیگر یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها این است که اطمینان حاصل شود خودروهای متصل مستقل می‌توانند با خیال راحت طیف وسیعی از موقعیت‌ها و سناریوها را در دنیای واقعی مدیریت کنند. در شبیه‌سازی می‌توانیم سناریوهای نادر و خطرناکی را ایجاد کنیم که ممکن است هرگز آنها را در جاده تجربه نکنید اما باید خودرو را آموزش دهید تا بتواند با خیال راحت از عهده آن برآید، بدون اینکه هیچ‌گاه آسیبی به کسی وارد شود. تعدد تراشه‌ها نیز معضلی است که باید راهی برای ادغام آنها یافت. با این حال مسئله دیگر این است که بسیاری از تراشه‌ها قطعاتی با عملکرد ثابت هستند که غیرقابل برنامه‌ریزی یا به روزرسانی‌اند.

منبع خبر

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z2yx