فراخوان توسعه ایده، راهکار و محصول مبتنی بر 5G

فراخوان مشترک ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و همراه اول با موضوع «توسعه ایده، راهکار و محصول مبتنی بر 5G با رویکرد شناسایی طرح ها و محصولاتی که کاربردهای 5G» منتشر شد.

ه گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رباست جمهوری، حوزه اصلی برگزاری این رویداد نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا اینترنت 5G است که جدیدترین محصول تجاری صنعت ارتباطات است؛ این فناوری امکانات و سرعتی فراتر از نسل های قبلی ارائه می دهد.

این رویداد با رویکرد بهره گیری از ظرفیت های پر‌شمار حوزه 5G در صنایع و حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل (Transportation)، انرژی (Energy)، سلامت (Healthcare)، شهر هوشمند (Smart city)، امنیت عمومی (Public safety)، کشاورزی (Agriculture)، تولید (Manufacturing)، خرده فروشی (Retail)، معدن (Mines)، سرگرمی (Entertainment) و آموزش (Education) اقدام به پذیرش طرح خواهد کرد.

حامیان این فراخوان برای شرکت کنندگان  مزایایی را در نظر گرفته که مهم‌ترین آنها به ترتیب امکان سرمایه گذاری برای پیاده سازی و توسعه طرح یا کسب و کار، امکان تعامل با شبکه گسترده همراه اول و ورود به همکاری راهبردی در حوزه نسل پنجم، امکان ارائه سرویس مشترک و بهره مندی از مزایای فروش و مارکتینگ همراه اول، امکان حضور در آزمایشگاه فناورانه همراه اول جهت رشد، پرورش و تست محصول، امکان بهره مندی از کنسول API همراه اول (همات) و امکان بهره مندی از خدمات مشاوره تخصصی و منتورینگ است.

گروه اول مخاطبان این رویداد شامل تیم ها، استارتاپ ها و شرکت های دارای سرویس و یوزکیس های  5Gهستند؛ گروه بعدی مجموعه هایی با توانمندی و ظرفیت لازم جهت ارائه طرح یا محصول جدید با استفاده از ظرفیت های شبکه  5Gهستند. به این ترتیب مخاطبان رویداد در دو دسته کلی صاحبان کسب و کار (در سطوح مختلف) و صاحبان طرح و ایده دسته‌بندی می شوند.

علاقمندان و صاحبان طرح و ایده می‌توانند با مراجعه به سایت این رویداد به نشانی https://mci.ir/5gtech اقدام به تکمیل فرم های مربوطه و شرکت در این رویداد کنند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZQwx