جهشی بزرگ در حمایت از طرح‌ها و فعالیت‌های دانشگاهی

ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با حمایت‌های گسترده از طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و رویدادهای دانشگاهی، گامی بلند در جهت تقویت زیرساخت‌های علمی کشور برداشته است.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، در راستای تحقق اهداف کلان توسعه فناوری‌های ارتباطی، این ستاد در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های دانشگاهی حمایت می‌کند.

این حمایت‌ها شامل «اعطای گرنت به طرح‌های تحقیقاتی هسته‌های پژوهشی»، «کمک‌هزینه‌های تحقیقاتی در قالب حمایت از پایان‌نامه‌ها»، «حمایت از پژوهش‌های اولویت‌دار در سطح ملی و بین‌المللی»، «شبکه‌سازی انجمن‌های علمی و دانشجویی»، «ایجاد و توسعه شبکه نهادهای ترویجی»، «برگزاری رویدادهای ترویجی برای مخاطبین دانشگاهی»، «هم‌افزایی دانشگاه و صنعت»، «برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت از ارتقای علمی دانشجویان» و «حمایت از مسابقات دانشجویی و نوآوری» می‌شود.

ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با حمایت‌های بی‌نظیر خود، تحولی شگرف در حوزه فناوری‌های ارتباطی کشور ایجاد کرده است. با حمایت از طرح‌های نوآورانه دانشجویان و پژوهشگران، این ستاد بستری مناسب برای شکوفایی استعدادها و تبدیل ایده‌ها به محصولات تجاری فراهم کرده است. این حمایت‌ها نه تنها به رشد علمی کشور کمک شایانی می‌کند، بلکه آینده‌ای روشن را برای صنعت ارتبا
طات ایران رقم می‌زند

با این اقدامات، بستری مناسب برای شکوفایی ایده‌های نو، ارتقای سطح علمی دانشجویان و پژوهشگران و در نهایت توسعه فناوری‌های ارتباطی در کشور فراهم خواهدشد.

ستاد با حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان و پژوهشگران، به دنبال تقویت زیرساخت‌های علمی کشور و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه فناوری‌های ارتباطی است. همچنین، با ایجاد شبکه‌ای از نهادهای ترویجی، دانش و فناوری‌های جدید در این حوزه را به صورت گسترده در جامعه ترویج می‌کند.

لازم به ذکر است؛ اعطای گرنت به طرح‌های تحقیقاتی هسته‌های پژوهشی، به پژوهشگران کمک می‌کند تا ایده‌های خود را به محصول تبدیل کنند. با حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ستاد به تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه ارتباطات کمک می‌کند. همچنین با شناسایی پژوهش‌های اولویت‌دار در سطح ملی و بین‌المللی، از آن‌ها حمایت می‌شود و با ایجاد شبکه‌ای از انجمن‌های علمی و دانشجویی، دانش و فناوری‌های جدید در حوزه ارتباطات به صورت گسترده در جامعه ترویج خواهد شد. 

دیگر حمایت‌های ستاد که شامل برگزاری رویدادهای ترویجی مانند همایش‌ها، کارگاه‌ها و مسابقات که به آشنایی بیشتر دانشجویان و علاقه‌مندان با آخرین دستاوردهای حوزه ارتباطات کمک می‌کند و با 
ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنایع، کمک بزرگی به تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌ها خواهد شد.

//isti.ir/ZD2y