حضور شرکت‌های حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات در همایش ملی علوم و فناوری های نوظهور و شالوده‌شکن در حوزه‌های دفاعی-امنیتی

اولین همایش «ملی علوم و فناوری‌های نوظهور و شالوده شکن در حوزه دفاع - امنیتی در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد. در حاشیه این همایش دستاوردهای علمی و فناورانه کشور در حوزه دفاعی و امنیتی به نمایش درآمد.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، اولین همایش ملی علوم و فناوری‌های نوظهور و شالوده شکن در حوزه‌های دفاعی - امنیتی که از سوی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی شده بود، روز پنجشنبه مورخ 27 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه افسری امام علی (ع) با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و اساتید دانشگاهی برگزار شد. در این همایش امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند. از دیگر میهمانان این همایش، میثم فرج الهی رئیس مرکز طرح‌های کلان پیشران علمی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بود. 
امیر سرتیپ نوذر نعمتی ضمن بازدید از نمایشگاهی که در حاشیه اولین همایش علوم و فناوری های نوظهور و شالوده شکن در حوزه های دفاعی و امنیتی برپا شده بود به گفت وگو با فعالان این عرصه پرداخت. 

شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات در همایش ملی علوم و فناوری‌های نوظهور و شالوده شکن در حوزه‌های دفاعی - امنیتی توانسته‌اند نقش مهمی در ارائه فناوری‌های نوین و پیشرفته برای افزایش امنیت و کارایی در این حوزه داشته باشند.

این شرکت‌ها توانسته‌اند از طریق ارائه راهکارها و تکنولوژی‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء، شبکه‌های ارتباطی پیشرفته، رمزنگاری قوی و سیستم‌های امنیتی پیشرفته به بهبود ارتباطات و امنیت در حوزه دفاعی - امنیتی کمک کنند. این همایش ملی فرصتی مناسب برای شرکت‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات بود تا نه تنها تجربیات خود را به اشتراک بگذارند بلکه آخرین دستاوردها و نوآوری‌های خود در زمینه فناوری‌های نوظهور و امنیتی به نمایش گذارند. این امکان به شرکت‌ها داده شد تا با صنعت دفاعی و امنیتی کشور هماهنگی بیشتری داشته و بهبود‌های لازم را در این حوزه ایجاد کنند.

با توجه به اهمیت این همایش و حضور شرکت‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در این همایش ملی فرصتی شد که ارتباطات خود را گسترش دهند، از تجربیات دیگران بهره‌مند شوند و به ارتقای فناوری‌های امنیتی و دفاعی کشور کمک کنند.

در حاشیه این همایش محصولات برخی از شرکت های فناور و دانش‌بنیان معرفی شده از سوی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات که می‌توانند در حوزه‌های دفاعی - امنیتی نیز دارای کاربرد باشند، در معرض دید شرکت کنندگان در همایش قرار گرفت. این همایش فرصتی مناسب برای شرکت‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات بود تا ضمن معرفی محصولات خود، از آخرین دستاوردها و نوآوری‌های خود در زمینه فناوری‌های نوظهور و امنیتی بهره ببرند و با صنعت دفاعی و امنیتی کشور هماهنگی بیشتری داشته باشند.
 

شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات این شرکت ها در همایش

* شرکت دانش‌بنیان سرمد

* شرکت دانش‌بنیان فراموج

حمیدرضا پوریعقوبی مدیرعامل شرکت با اشاره به اینکه شرکت «فرا موج» از سال 1395 و با هدف توسعه محصولات استراتژیک در حوزه مخابرات آغاز به فعالیت کرده، گفت: فراموج هشت محصول دانش‌بنیان باسطح فناوری یک در کارنامه خود دارد و در دسته شرکت‌های "فناور" دانش‌بنیان قرار می‌گیرد. تخصص این شرکت به طور خاص طراحی و تولید محصولات در حوزه الکترونیک و مخابرات است.

از جمله محصولات این شرکت می‌توان به فاصله سنج‌های رادیویی، لینک‌های ارتباط داده و انتقال تصویر، تقویت کننده‌های توان، کارت های پردازشی، آنتن‌های مخابراتی اشاره نمود. شناسایی درست مسائل استراتژیک صنایع، سرمایه‌گذاری و چندین سال تمرکز روی حل این مسائل باعث شده است علاوه بر محصولات تولید شده، انباشت کم‌نظیری از دانش فنی در این حوزه حاصل شود.

تمامی مراحل از مرحله تحقیق و توسعه بازرگانی و تأمین قطعات، ساخت برد و PCB مونتاژ مکانیزه و تست و تولید توسط کارشناسان شرکت انجام می‌پذیرد. اهتمام جدی به مسئله ارتقاء، کیفیت تولید در تراز جهانی، رعایت استانداردها در بخش تولید، تأمین قطعات از منابع معتبر، صحت سنجی از قطعات در آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی و تعریف فرآیندهای دقیق و کارآمد در کنترل کیفیت از دیگر مزیت های این شرکت محسوب می گردد.
 
 
 
 * شرکت طرح صنعت فاطر
گروه طرح صنعت از سال 1386 فعالیت خود را در صنعت مکانیک در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات، قطعات و مجموعه‌های صنعتی آغاز نموده و با بهره‌گیری از دانش و تجربیات مدیران و کارکنان و انواع ماشین آلات CNC همواره در طراحی و ساخت محصول، قطعات و مجموعه‌ها، با کیفیت و دقت بالا سعی و کوشش نموده تا بتواند بخشی از نیازمندی‌های کشور را در این حوزه به مرحله تولید رسانده و کشور را در این حوزه تا حدودی بی‌نیاز نماید. در این راستا و چشم انداز در پیش رو باعث شد تا در سال 1392با توجه به نیاز صنعت دفاعی اقدام به طراحی و ساخت آنتن گردان (Rotator) نماید و تا به امروز بالغ بر 12 مدل از این محصول را با توانایی‌های مختلف و نیازهای هر حوزه طراحی و ساخته و به مرحله تولید صنعتی برساند.  

   


* شرکت دانش‌بنیان سپیتام
شرکت سپیتام سازه پویا یک شرکت دانش‌بنیان و پیشرو در زمینه تولید تجهیزات فیبر نوری و شبکه در ایران است که با برند ایران "سپیتام" محصولات خود را عرضه می‌کند. این شرکت با بهره‌گیری از دانش و تجربه کارشناسان مجرب و متخصص، محصولاتی با کیفیت و قابل رقابت با محصولات معتبر خارجی را طراحی و تولید می‌کند. شرکت سپیتام سازه پویا همواره در تلاش است تا با بومی سازی و به روز رسانی محوصلات خود، نیازهای مشتریان و بازار را برآورده کند.  
ماژول SFP نوری سوئیچ صنعتی مدیا کانتور
 
  


 
 
 

 
 
//isti.ir/Z2ex