دوازدهمین کارگاه بین‌المللی در زمینه تئوری ارتباطات و اطلاعات (IWCIT)

دوازدهمین کارگاه بین‌المللی تئوری ارتباطات و اطلاعات ایران (IWCIT) در تاریخ 12 و 13 اردیبهشت 1403 با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات به صورت حضوری در دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، دوازدهمین کارگاه بین المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حضور نظریه پردازان برجسته داخلی و بین‌المللی و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات از امروز چهارشنبه 12 لغایت 13 اردیبهشت 1403 (اول و دوم می 2024 میلادی) در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود که کاربرد اصلی آن گسترش مرزهای دانش در این حوزه است.

این رویداد که به شکل هیبرید و با ترکیبی از سخنرانان به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود، دارای سخنرانانی در سطح جهانی، گفتگوهای عمومی و جلسات فنی در زمینه طیف متنوعی از موضوعات اساسی و کاربردی در تئوری ارتباطات و اطلاعات است.

سخنرانان کلیدی این کارگاه دو روزه (IWCIT 2024) که بر مسائل بنیادین در حوزه مخابرات و تئوری اطلاعات تمرکز دارد و کاربرد اصلی آن در راستای گسترش مرزهای دانش در این حوزه است، «مازیار میررحیمی از موسسه ملی تحقیقات علوم و فناوری دیجیتال فرانسه»، «سینم کلری از دانشگاه کوچ ترکیه»، «محمدتقی حاجی آقایی از دانشگاه مریلند» و «مروان دبا از دانشگاه خلیفه امارات» هستند.

گفتنی است این کارگاه (Iran Workshop on Communication and Information Theory) با هدف توسعه و بسط دانش در زمینه های بنیادین تئوری اطلاعات و مخابرات و ارتقاء جایگاه علمی کشور در زمینه نظریه مخابرات و ایجاد بستر مناسب برای همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور با مراکز معتبر جهانی در حال برگزاری است.

 
محورهای دوره:
* نظریه اطلاعات
نظریه شانون
نظریه پیچیدگی و محاسبات
امنیت و حریم خصوصی نظری اطلاعات
نظریه اطلاعات چند ترمینال
نظریه اطلاعات کوانتومی

نظریه ارتباطات
مدیریت منابع شبکه و زمان بندی
ارتباطات مولکولی و نانو
ارتباطات نوری
ارتباطات کوانتومی
مدل سازی شبکه های ارتباطی
مفاهیم جدید در شبکه های موبایل 6G تئوری کدگذاری و فراتر از آن
کدگذاری پراکنده- الگوریتم های کدگذاری
محاسبات و ذخیره سازی توزیع شدهتجزیه و تحلیل داده های نظری و هوش مصنوعی
تئوری اطلاعات و آمار– تجزیه و تحلیل داده های بزرگ
یادگیری ماشین و شبکه های عصبی عمیق
یادگیری توزیع شده و فدرال

برنامه های کاربردی
زیست شناسی نظری اطلاعات و سیستم های ژنومی
اینترنت اشیا و سیستم های شبکه ای
مدل های پردازش زبان طبیعی
پردازش سیگنال در ارتباطات
یادگیری ماشینی در ارتباطات
رمزنگاری، حریم خصوصی و امنیت
بلاک چین و سیستم های توزیع شده

علاقه‎‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت iwcit.com مراجعه نمایند.



//isti.ir/Z28x