ایده‌های دانشجویی بستری برای همکاری و تعامل بیشتر بین صنعت و دانشگاه

آیین اختتامیه ششمین دوره مسابقات سخت‌افزار دانشجویی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در دانشگاه صنعتی شریف به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، دکتر سید محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در اختتامیه ششمین دوره مسابقه هاردوار ضمن تأکید بر اهمیت دانش و مهارت‌های لازم برای مقابله با چالش‌های متنوع در سخت افزار بر اهمیت موضوع مسابقات دانشجویی در دانشگاه‌ها تصریح کرد و گفت: گروه‌های دانشجویی فعال در دانشگاه‌ها می‌توانند درخواست خود را برای برخورداری از حمایت‌های ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات مطرح کنند تا به معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برای اخذ این حمایت‌ها معرفی شوند.

وی افزود: برای تحقق تعامل بین دانشگاه و صنعت، نیاز است دانشگاه‌ها به سمت پژوهش‌های کاربردی و تجاری‌سازی حرکت کنند. همچنین صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت‌های دانشگاهی برای نوآوری و ارتقای بهره‌وری استفاده کنند.

سید محمد کرباسی در پایان ضمن ابراز خرسندی از مسابقات‌ دانشجویی مفید برای کشف و پرورش استعداد‌های کشور، بیان داشت: یکی از اقدامات ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ارتقاء مهارت‌ و هدایت دانشجویان به بازار کار، حمایت از مسابقات دانشجویی است که در همین راستا در تعامل با دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها هستیم و البته برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب در این زمینه از سوی دولت نیز ضروری است.

 

 

تصاویر

//isti.ir/Zyqy