راه‌حلی برای توسعه دانش و تجربه دانشجویان

شقایق حق‌جوی جوانمرد: کاشتن برای آینده یک رویکرد امیدوارانه و فداکارانه است

به گزارش روابط‌‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، شقایق حق‌جوی جوانمرد رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری درباره هدف از برگزاری رویدادهای کاشتن برای آینده گفت: ایجاد و تقویت جامعه علمی یکی از مهمترین پایه‌های رشد علمی است.

وی افزود: اسطوره ققنوس نماد امید و تلاش برای آینده است. این اسطوره به این معنی است که حتی در سختی‌ها و مشکلات، می‌توان از خاکستر گذشته، آینده‌ای جدید و بهتر را خلق کرد.

رییس مرکز توسعه فناوری‌‌های راهبردی هدف از برگزاری رویدادهای کاشتن برای آینده را فرصتی برای آشنایی دانشجویان، فناوران و پژوهشگران با فناوری‌های جدید و تأثیرگذار بر آینده زندگی مردم و معرفی فناوری‌های نوظهور به جامعه دانشگاهی عنوان کرد. 

حق‌جوی جوانمرد تصریح کرد: رویدادهای کاشتن برای آینده با موضوعات مختلف بستری برای تعامل و همکاری میان دانشجویان و هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف نظام علمی و صنعتی کشور است.  این گفتگوها و تشکیل حلقه‌های علمی در محیط دانشگاه، زمینه‌ساز شکل‌گیری بسیاری از جریان‌های مهم و پررونق توسعه علمی شده است. 

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی ضمن تاکید بر فضای دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی که بستر مناسبی برای شکل‌گیری ایده‌ها و حرکت‌های علمی بزرگ می‌باشد گفت: اهمیت گفتگو در مباحث دینی نیز اشاره و تأکید شده است. همچنین در سطح جهانی نیز باعث ایجاد انرژی مثبت و زمینه‌ساز همکاری‌های بین‌المللی در سواد علمی می‌شود.

وی افزود: بررسی تاریخ علم و فلسفه نشان می‌دهد که بسیاری از جریان‌های مهم و تأثیرگذار در دنیا، از گردهمایی و گفتگوی افراد دور هم شروع شده و به شکل‌گیری جوامع علمی منجر شده است.

حق‌جوی جوانمرد در پایان گفت: عوامل مختلف تکنولوژی ارتباط انسان با جهان اطراف، زندگی و کسب‎ و کار را متحول کرده است
//isti.ir/Z4sy