افزایش انعطاف‌پذیری تولید با 5G

پیاده‌سازی سیستم‌های جدید و موجود بدون اختلال، بخش مهمی از ارزش پیشنهادی و چابکی ارائه شده توسط 5G است. سازمان‌ها به یک راه‌حل تولید هوشمند نیاز دارند تا به عنوان سیستم مرکزی تولید نقش‌آفرینی کند تا از مزایای این کانال ارتباطی بهره‌مند شود.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، اختلالاتی مانند بلایای طبیعی و کمبود منابع باعث آزار تولیدکنندگان شده است. آنتونی مورفی معاون مدیریت محصول در پلیکس می‌گوید، اتصالات پرسرعت و قابل اعتماد 5G راه‌حلی را ارائه می‌دهد که امکان تجزیه و تحلیل داده‌های بلادرنگ، اتوماسیون انعطاف‌پذیر و یک کارخانه هوشمندتر و مولدتر را فراهم می‌کند.
یک گزارش جدید نشان داد که دسترسی به مواد خام یک نگرانی بزرگ در جهان طی سال گذشته بود که بر 71 درصد از شرکت‌های جهانی تأثیر گذاشت. با نوسان تقاضای مصرف کننده، در دسترس بودن غیرقابل اعتماد منابع و اختلالات در طول زنجیره تامین، انعطاف پذیری برای سازندگان برای تطبیق با شرایط بازار و حفظ بهره‌وری بسیار مهم است.
غلبه بر طوفان اختلالات غیرمنتظره به اتصال در زمان واقعی نیاز دارد تا بتواند به تقاضاهای در حال تحول بازار و چالش‌های خارجی پاسخ دهد و سازگار شود. نسل پنجم فناوری شبکه‌های بی‌سیم که با نام 5G نیز شناخته می‌شود، دقیقاً چنین چیزی را در اختیار سازندگان قرار می‌دهد. ارائه یک شبکه پاسخ سریع با 5G به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا سفارشی‌سازی محصول را تسریع کنند، پیش‌بینی تقاضا را بهبود بخشند، تصمیم‌گیری و کاهش ریسک را افزایش دهند، امکان استفاده از اتوماسیون پیشرفته و روباتیک را فراهم کنند و ارتباطات را در سراسر اکوسیستم صنعتی افزایش دهند.
عوامل محرک اضافی که به نیروی انقلابی 5G در کف کارخانه کمک می‌کند توانایی این کانال ارتباطی برای ارائه ارتباطات با سرعت بالا، تاخیر کم و قابل اعتماد است. این مزیت قابل توجهی نسبت به روش‌های ارتباطی موجود دارد زیرا امکان انتقال سریع و قابل اعتماد داده در مقیاس بزرگ را فراهم می‌آورد. تأخیر تقریباً صفر فناوری 5G تأخیر را به حداقل می‌رساند و تجربه‌ای بی‌درنگ ارائه می‌کند که تجزیه و تحلیل داده‌ها و تصمیم‌گیری به موقع را بهبود می‌بخشد.
برخلاف فناوری شبکه قبلی، 5G همچنین نیاز به اتصال سیمی را کاهش می‌دهد و چشم انداز تولید را با درجه بسیار بیشتری از انعطاف‌پذیری و اتصال فراهم می‌کند. فناوری 5G عملیات کارخانه را قادر می‌سازد تا ارتباط بین حسگرهای بسیار بیشتری را نسبت به تجربیات سیمی یا نسخه‌های قبلی قابلیت‌های بی‌سیم حفظ کند. این به سازندگان اجازه می‌دهد تا به راحتی خطوط تولید را مجدداً پیکربندی کنند و تجهیزات جدید را در مکان‌های مختلف مستقر کنند.
پیاده‌سازی سیستم‌های جدید و موجود بدون اختلال، بخش مهمی از ارزش پیشنهادی و چابکی ارائه شده توسط 5G است. سازمان‌ها به یک راه‌حل تولید هوشمند نیاز دارند تا به عنوان سیستم عصبی مرکزی عملیات تولید نقش‌آفرینی کند تا از مزایای این کانال ارتباطی بهره‌مند شود. این امر نه تنها تحویل اطلاعات را تسریع می‌کند بلکه پاسخی انعطاف‌پذیر و چابک به هجوم اطلاعات ارائه می‌دهد. تولید هوشمند با قدرت 5G ادغام سیستم‌های سازمانی موجود، مانند برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP)، سیستم‌های اجرایی ساخت (MES) و سیستم‌های مدیریت کیفیت (QMS) را تقویت می‌کند.
با 5G راه‌حل‌های تولید هوشمند را می‌توان برای اصلاح به موقع فرآیندهای تولید، حتی امکان تغییر در طول فرآیند تولید مورد استفاده قرار داد. به طور خاص، مزایای ارائه شده با 5G در ترکیب با تولید هوشمند به سازندگان اجازه می‌دهد تا:
• تعمیر و نگهداری ماشین را بهبود بخشید.• امکان ردیابی، کنترل کیفیت بهبود یافته و بازرسی از راه دور محصولات با کارایی بالاتر را فراهم نمود.• برای کاهش خطای انسانی و بهبود آموزش کارکنان، استفاده یکپارچه‌تر و کارآمدتر از فناوری‌های تولید هوشمند پیشرفته مانند وسایل نقلیه هدایت‌شونده خودکار و واقعیت افزوده را هدایت کرد.• از تأخیر کم 5G استفاده نمود و امکان کنترل در زمان واقعی ربات‌ها و تجهیزات را برای بهبود مدیریت عملیات از هر مکانی فراهم کرد.• با انتقال پرسرعت داده‌ها توسط فناوری 5G قابلیت‌های شناسایی و ردیابی و نظارت از راه دور را افزایش دهید.• سرعت 5G انعطاف‌پذیری را برای پلتفرم‌های تولید هوشمند فراهم می‌کند تا انتقال اطلاعات در سطح کارخانه را تغییر دهند.با توجه به مطالعه موسسه تولید، به نظر می‌رسد صنعت ارزش شبکه را درک می‌کند به طوری که 91٪ از تولید کنندگان گزارش داده‌اند که اتصال 5G برای آینده کلی تجارت آنها مهم است. تولیدکنندگان از زمان سریع‌تر ورود به بازار و بهره وری بیشتر در مورد خروجی محصول نهایی سود خواهند برد. 5G دسترسی گسترده‌تری به داده‌هایی که قبلاً در سیلوهای کف کارخانه بودند، به تولیدکنندگان می‌دهد. اتصال 5G برای فناوری‌های پیش‌بینی‌کننده و تطبیقی، جریان یکپارچه داده را به ابر ارائه می‌کند.

//isti.ir/Zaqy