معرفی کتاب هک خودروهای متصل: تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و رویه‌ها

در این کتاب شرح مفصلی از نحوه انجام تست نفوذ، مدل‌سازی تهدید، و ارزیابی ریسک واحدهای کنترل تله‌ماتیک و سیستم‌های سرگرمی ارائه می‌دهد.

این کتاب در زمینه سازی تهدیدات سایبری، آسیب پذیری ها و خطرات برای خودروهای متصل از طریق تست نفوذ و ارزیابی ریسک. آسیب‌پذیری‌های تأثیرگذار بر وسایل نقلیه فیزیکی سایبری است. این کتاب که توسط یک کهنه‌کار مدیریت ریسک و تست نفوذ دستگاه‌های IoT و اتومبیل‌های متصل نوشته شده است، شرح مفصلی از نحوه انجام تست نفوذ، مدل‌سازی تهدید، و ارزیابی ریسک واحدهای کنترل تله‌ماتیک و سیستم‌های سرگرمی ارائه می‌دهد. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از آسیب‌پذیری‌ها در شبکه‌های بی‌سیم، بلوتوث و GSM برای تأثیرگذاری بر محرمانگی، یکپارچگی و در دسترس بودن خودروهای متصل سوء استفاده کرد.
وسایل نقلیه مسافربری در پنج سال گذشته افزایش قابل توجهی در اتصال را تجربه کرده اند و این روند تنها با گسترش اینترنت اشیا و افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای اتصال همیشه روشن به رشد خود ادامه خواهد داد. تولیدکنندگان و OEM ها به توانایی به روز رسانی بدون نیاز به بازدید از خدمات نیاز دارند، اما این امر سیستم های خودرو را برای حمله باز می گذارد. این کتاب مسائل را عمیقاً بررسی می‌کند و تاکتیک‌های پیشگیرانه‌ای را ارائه می‌کند که متخصصان امنیتی، محققان و فروشندگان می‌توانند از آنها برای ایمن نگه داشتن خودروهای متصل بدون قربانی کردن اتصال استفاده کنند.
انجام تست نفوذ سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی و واحدهای کنترل از راه دور از طریق یک راهنمای روشی گام به گام تجزیه و تحلیل سطوح خطر پیرامون آسیب‌پذیری‌ها و تهدیداتی که بر محرمانگی، یکپارچگی و در دسترس بودن تأثیر می‌گذارند انجام آزمایش نفوذ با استفاده از همان تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و رویه‌هایی که هکرها استفاده می‌کنند. ویژگی‌های نسبتاً کوچک مانند پارک موازی خودکار، تا اتومبیل‌های خودران کاملاً خودمختار - همه سیستم‌های متصل در برابر حمله آسیب‌پذیر هستند. همانطور که اتصال به یک روش زندگی تبدیل می شود، نیاز به تخصص امنیتی برای سیستم های داخل خودرو به طور فزاینده ای ضروری می شود. هک کردن خودروهای متصل راهنمای عملی و جامعی برای ایمن نگه داشتن این وسایل نقلیه ارائه می کند.
با گسترش خودروهای متصل یکی از بحث‌های مهم امنیت این خودروها است به خصوص اینکه بحث هک خودروهای متصل به طور مستقیم با جان افراد در ارتباط است. ویرایش اول کتاب هک خودروهای متصل در سال 2020 میلادی منتشر شد است و یک راهنمای میدانی در مورد زمینه‌سازی تهدیدات سایبری، آسیب‌پذیری‌ها و خطرات برای خودروهای متصل از طریق تست نفوذ و ارزیابی ریسک است. نویسنده کتاب خانم آلیسا نایت قبلاً مدیرعامل Applied Watch و Netstream و یک کهنه‌کار مدیریت ریسک و تست نفوذ دستگاه‌های اینترنت اشیا و اتومبیل‌های متصل بوده است.


//isti.ir/Zvyx