ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات پرچم‌دار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

افتخاری دیگر و این بار نخستین لوح تقدیر و تندیس جایزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فضایی به ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات اهدا شد.

به گزارش ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، از جمله ویژگی‌های مأموریت‌های اصلی این ستاد به عنوان پرچم دار اصلی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه زیست‌بوم فناوری حمایت از صنعت فضایی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات از پرتاب هدهد و کوثر به عنوان یک پیشرفت ملی، علمی و تحقیقاتی در حوزه هوافضا به رسمیت شناخته شده است و نشان می‌دهد که ایران به عنوان یک کشور در حال پیشرفت در این حوزه فعالیت دارد.

در آیین پاسداشت از زحمات رئیس جمهور شهید در پژوهشگاه فضایی از نسخه پروازی دو ماهواره سنجشی «کوثر» و «هدهد» با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی کشور، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، حسین شهرابی فراهانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان "امید فضا"  و مسئولین لشکری و کشوری رونمایی شد.

این دو ماهواره سنجشی قرار است پاییز امسال با پرتابگر سایوز از روسیه در مدار مورد نظر به ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین تزریق شود. این ماهواره ۲ دوربین دارد. وضوح تصاویر این ماهواره ۳.۴۵ متر و برای کاربردهای کشاورزی، نقشه‌برداری و حدنگاری مناسب است.

عمر مداری این ماهواره ۲ سال خواهد بود. این وضوح تصویر بهترین رزولوشینی است که ساخته شده است. میانگین تیم سازنده ۲۶ سال است.

ماهواره سنجشی هدهد دارای ۲ ماموریت اصلی است، ماموریت اول آن ایجاد بستر تبادل پیام اختصاصی تحت کاربری اینترنت اشیا است و ماموریت دوم آن انجام مطالعات اولیه و امکان‌سنجی برای ایجا یک بستر فضایی برای نوآوری است.

 

 
   
     
     




//isti.ir/ZFky