کتاب شبکه‌های غیرزمینی 5G: فناوری‌ها، استانداردها و طراحی سیستم

کتاب شبکه‌های غیرزمینی 5G اولین کتاب مرجع جمعی از نویسندگان است که به ادغام شبکه‌های غیرزمینی در اکوسیستم 5G اختصاص یافته و شرح کامل و مفصلی از جزء غیرزمینی در اکوسیستم 5G را ارائه می‌دهد.

کتاب شبکه‌های غیرزمینی 5G اولین کتاب مرجع جمعی از نویسندگان است که به ادغام شبکه‌های غیرزمینی (NTN) در اکوسیستم 5G اختصاص یافته و شرح کامل و مفصلی از جزء غیرزمینی در اکوسیستم 5G را ارائه می‌دهد. این منبع معتبر که توسط رهبران توسعه مشخصات NTN 5G 3GPP نوشته شده است، به تمام جنبه‌های کلیدی اجزای غیرزمینی سیستم‌های 5G از جمله استانداردسازی، معماری، پروتکل‌ها و ملاحظات نظارتی می‌پردازد. کتاب شبکه‌های غیرزمینی 5G در 336 صفحه توسط انتشارات Wiley-IEEE در ماه ژانویه 2024 منتشر شده است.

نویسندگان با استفاده از تخصص خود در تحقیق و توسعه آکادمیک و صنعتی، اصول اساسی ارتباطات غیرزمینی را معرفی می‌کنند، معماری NTN و پشته‌های پروتکل رادیویی را تعریف می‌نمایند و برنامه‌هایی را برای پشتیبانی از تحرک و مدیریت منابع رادیویی و غیره توصیف می‌کنند. این کتاب فناوری مبتنی بر رادیو 5G جدید برای NTN و همچنین LTE NB-IoT/eMTC را پوشش می‌دهد و درک کاملی از ویژگی‌های منحصر به فرد سیستم‌های 5G-NTN ارائه می‌کند. در سرتاسر متن، نویسندگان بینش‌هایی در مورد رویکردهای مختلف طراحی، انتخاب‌های فنی و گزینه‌های مبادله ارائه می‌دهند.

همچنین این کتاب به ادغام شبکه های غیر زمینی در سیستم‌های 5G در همه سطوح می‌پردازد. اصول سیستم‌های غیرزمینی، از جمله پارامترهای مداری، بودجه پیوند، انتشار، و بخش‌های فضا/زمین را شرح می‌دهد و یک نمای کلی از معماری سیستم 5G-NTN، سناریوهای استقرار، و جنبه‌های طیف NB-IoT و eMTC را در موارد استفاده NTN، NTN، QoS 5G و رادیو جدید را پوشش می‌دهد. به علاوه در مورد پتانسیل اجزای غیرزمینی 5G در اکوسیستم 6G آینده بحث می‌کند.

شبکه‌های غیرزمینی 5G برای مهندسین ارتباطات، اپراتورهای شبکه ماهواره‌ای، مهندسین هوافضا و برق، مهندسین شبکه، محققان دانشگاهی و متخصصان صنعت درگیر در توسعه زیرساخت‌های 5G و همچنین دانشجویان مقاطع پیشرفته‌ای که دوره‌های 5G و ارتباطات ماهواره‌ای را می‌گذرانند، ضروری است.



//isti.ir/ZDJx