تأکید بر همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌‌ها برای توسعه فناوری و نوآوری

سید محمد کرباسی: برگزاری رویدادها و مسابقات دانشجویی فرصت مناسبی برای تعامل و آشنایی گروه‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، دکتر سید محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در بازدید از آزمایشگاه سایبر فیزیکال دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، ضمن تشریح مأموریت‌های ستاد گفت: مشارکت در اجرای پروژه‌های مشترک بین گروه‌های فناور دانشجو، علاوه بر افزایش تعاملات، می‌تواند منجر به ایجاد ایده‌های نوآورانه و موفقیت در پروژه‌ها شود.

محسن انصاری عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و مدیر آزمایشگاه سایبر فیزیکال در این جلسه ضمن درخواست همکاری و تعامل ستاد اتصال‌پذیری و ارتباطات با دانشگاه صنعتی شریف گفت: زمینه‌های متعددی در موضوع فناوری‌های جدید از جمله موضوعات مرتبط با اینترنت اشیا وجود دارد که با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و ایجاد بستر مناسب می‌تواند در فضای علمی کشور گسترش پیدا کند و این ارتباط فرصتی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا بتوانند ایده‌ها و توانمندی‌های خود را با یکدیگر تبادل کنند.

وی افزود: برنامه‌های جامعی برای دانشجویان تنظیم و تدوین شده است اما کمبودهایی از جمله حمایت‌های مالی از سوی دانشگاه و نهادهای حامی، کمبود بودجه، کمبود برنامه‌های متنوع و جذاب برای دانشجویان و کمبود فضا وجود دارد که لازم است زیرساخت‌های مناسب‌تری برای اجرای برنامه‌ها فراهم گردد.

انصاری در پایان اظهار امیدواری کرد: برای رفع چالش‌ها و ارتقای برنامه‌های دانشجویی، با حمایت‌های ستاد به عنوان نهاد دولتی، فعالیت‌های علمی و تخصصی‌ بیشتری در دانشگاه‌های کشور برگزار خواهد شد.

سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری پس از شنیدن صحبت‌های اعضای حاضر در این جلسه گفت: هدف اصلی از این بازدیدها، شناسایی چالش‌ها و مشکلات موجود در برنامه‌های دانشجویی است تا بتوانیم برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: مشارکت در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری مشترک بین پژوهشگران، علاوه بر افزایش تعاملات، منجر به ایجاد ایده‌های نوآورانه و توسعه فناوری‌های جدید می‌شود. این همکاری‌ها می‌تواند در قالب طرح‌های مشترک پژوهشی یا تأسیس مراکز نوآوری مشترک انجام شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات ادامه داد: با توجه به اهمیت مسابقات دانشجویی در ایجاد شور و نشاط، انگیزه‌بخشی و ارتقای توانمندی‌های فنی و مهارت‌های حل مسئله دانشجویان، حمایت از این مسابقات در دستور کار ستاد قرار داد و تاکنون نیز از مسابقاتی مثل کیوست با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و هکاتون 5G و IOT با همکاری همراه اول از شرکت‌ کنندگان این مسابقات از سوی ستاد حمایت مالی صورت گرفته است. اجرای طرح‌های شناسایی و حمایت از دانشجویان استعداد برتر نیز در همین راستا انجام می‌شود.

لازم به ذکر است در این دیدار بر افزایش همکاری دو طرف در خصوص مسائل هوشمندسازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به‌خصوص در حوزه تعامل بین گروه‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید شد.

//isti.ir/ZXsy